Intervju med Linnea Ivarsson

Läsgodis!
Här följer en intervju med nr.11 Linnea Ivarsson angående resan till Tjeckien.



 

Hur har förberedelserna för resan sett ut?
Har blivit ett par dagars packande och skrivande av packlista. Och en stort tvätt såklart. Med laget har vi kört på rejält med fystester och två träningsmatcher förra veckan för att spela ihop laget så vi har öst på ordentligt inför turneringen.


Vad har du för förväntningar på resan, staden/landet och cupen?
Förväntar mig en jäkligt trevlig resa och sammansvetsning med laget, förhoppningsvis lite sightseeing så man får se lite av Prag, och ett par intensiva dagar med riktigt mycket och bra innebandy såklart.

Någon speciell i laget som du tror kommer att vara viktig/avgörande för laget i turneringen?
Larses målproduktion, Mackans målvaktsspel och det absolut viktigaste av allt: Linns ledarskap och driv för lagets maskineri!

Vad tror du om lagets prestation i cupen?
Det kommer bli spännande att se, svårt att säga när vi inte blivit riktigt testade och gjort så många intensiva pass tillsammans (vilket det kommer bli i Prag) men så länge alla går in och gör det just dom är bra på och de äldre spelarna går in och visar rutin och attityd så kommer definitivt hela laget haka på. Sen får vi se hur långt det tar oss!

Vad tycker du om din egna prestation så här långt och vad har du för förväntningar på dig själv i Czech Open?
Jag känner verkligen att sommarträningen har gett mig otroligt mycket i spelet och hoppas att jag orkar presterna ännu bättre den här säsongen. Min uppgift blir främst att täppa till bakåt, och mitt personliga mål är att spela ett fläckfritt försvarsspel och vara en drivande spelare som visar vägen.


Just nu är vi på resande fot på väg mot Tjeckien, hur fördriver du tiden bäst i bussen?
Lyssnar på Ipoden, surfar lite, läser min bok, komponerar ihop ett quiz med Katta.. men just nu känner jag faktiskt för nån timmes sömn!

Tack för pratstunden, lycka till i Tjeckien och sov gott=)
/#6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0