Efter 8 matcher



För er som inte är så aktiva på innebandy.se så ser ni här över hur vi för tillfället ligger till i serien.
Jag tycker att vi så här långt har visat att vi som ungt lag med få rutinerade spelare kan leverera och spela med ett spelsystem som gör det jobbigt för de flesta lag att möta oss. Vi har visat i alla matcher att vi ger 100 % till matchen är helt slut.

Vår serieperemiär mot Balrog var tung, det är alltid tungt att förlora en seriepremiär, en match man gått och förberett sig till i flera månader. Men vi tog med oss mycket från den matchen, och jag tror inte siffrorna kommer rinna iväg lika mycket när vi spelar på hemmaplan.
Även Endre borta tycker jag att vi gör en bra match, det sägs att Endre inprincip kan slå alla lag på hemmaplan, så 7-5 tycker jag var ett bra resultat, men kanske inte helt rättvisst spelmässigt.

Våra så kallade "måstematcher" och "6poängsmatcher" tycker jag vi har lyckats bra med, jag tänker på motståndarna skellefteå, lockerud och karlstad. Även fast alla de tre matcherna har varit jämna till slutsignal har vi gått ur matcherna som vinnare, och värdiga vinnare. Skellefteå matchen fick vi nog lära oss att inte slappna av bara för att man har några måls försprång.

När vi mötte Pixbo på hemmaplan tycker jag att vi visade att vi har gjort en bra försäsong, vi ledde med 2-1 inför sista period, och i hela sista period står vi upp riktigt bra och hade många bra anfall.

Nu har vi spelledigt några helger fram tills vi åker ner till Stockholm för dubbelmöte mot huddinge och täby 14e och 15e november.

Förutom Frida Stegby skadad, (tror det är någon streckning) så är hela laget friska och krya. Så vi lär köra på riktigt hårt fram tills stockholmsresan så vi är mer än väl förberedda.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0